Add Device to My APP using IP

  • I'm usig the latest APP.

    I have a device on my network but APP scan, can't find it.

    How can I add it using IP address?

    I used the old APP do do this and it worked.

    When I remove the old APP how can I do this?e

  • Der Inhalt kann nicht angezeigt werden, da Sie keine Berechtigung haben, diesen Inhalt zu sehen.

    Der Inhalt kann nicht angezeigt werden, da Sie keine Berechtigung haben, diesen Inhalt zu sehen.

    LG Michael

    Shellyinfiziert seit 2018, In Betrieb: Zur Zeit über 160 Shellys, in der Regel alle Cloudverbunden Testboard mit fast jedem Shellytyp auf dem Markt. Fast 5 Jahre kein übergeordnete System. Nur mit App und WebUI mit Cloudverbindung. Sprachsteuerung mit Alexa:) Seit Anfang 2024 ist HomeAssistant mit am Start. Was Shelly Cloud nicht kann, bzw. Lokal gesteuert werden soll, übernimmt da übergeordnete System.

  • Thanks Michael,

    sorry, I didn´t look at the screen shot with enough focus. So I got in the wrong area of the app. If I actually press the right buttons, everything works :).


    I´m either looking in the wrong area or the app changed, dunno, but I don´t get the "add by ip" option.

    1. Open Shelly App

    2. Press blue button lower right corner ("+")

    3. Choose an action ("Add a new device // Scan your netwrok for devices")

    4. Press "Add a new device"

    5. Inclusion type ("Bluetooth // WiFi (AP Scan) // Scan Barcode")

    6a. Select Bluetooth (there will be nothing, I´m in a different room): Nothing found, no option to add by IP

    6b Select WiFi (I´m in the same network as the Shellys): Nothing found, no option to add by IP

    Is there another path to get to the page you uploaded?

    Einmal editiert, zuletzt von AcdNrg (18. Dezember 2023 um 22:18)

  • Dieses Thema enthält 3 weitere Beiträge, die nur für registrierte Benutzer sichtbar sind.