Shelly 2.5 WLAN funktioniert nicht.

  • Hallo,

    Ich habe ein problem mit meinem Shelly 2.5. WLAN funktioniert nicht. nach factory reset geht es ein paar minuten danach ist es wieder weg.

    Über den schalter laesst sich der Shelly aber noch schalten.

    Gruss

    Karsten

  • Moin, willkommen im Forum.

    Bisschen wenig Info für eine treffende Antwort.

    Schonmal hier gelesen?

    Merkwürdig ist, du schreibst, das nach einem Werksreset kurz alles geht. Also das ist total unplausibel.

    Ist der Actor im Wlan eingebunden?

    Was ist Angeschlossen?

    Was geht konkret nicht, evt liegt ein Verständnisproblem vor, dann die Einsteiger Tipps lesen.

  • Hi Loetauge,

    danke fuer die Antwort.

    Ich geb dir recht es ist unplausibel, dehalb denke ich das das Geraet einfach kaputt ist.

    Angeschlossen ist ein Rollomotor, das spielt aber keine Rolle fuer die Wifi Funktionalitaet.

    Ich habe ein ticket beim Shelly customer support aufgemacht.

    Daher denke ich kann man das thema hier schliessen.

    Gruss

    Karsten

  • Mit unplausibel ist gemeint, das nach einem Werksreset keine richtige Funktion sein kann ohne vorherige neue Einrichtung.

    Aber kläre das mit dem Support und/oder melde dich einfach wieder.

  • Hi Loetauge,

    ok .. natuerlich habe ich nach dem Rest alles wieder eingerichtet.

    Aber während der Einrichtung habe ich immer wieder pings verloren.

    Nach ca 2 minuten oder weniger funktioniert dann garnichts mehr.

    Hier die Nachricht die ich vom support bekommen habe, vielkleicht hilft es jemandem, bei mir hat es nicht funktioniert.

    Reboot your router first and then, make sure the devices are connected to the main router instead of being connected to extender AP.

    1. Set up fixed 2.4Ghz Wi-Fi of the network and connect the devices to it.

    2. Set up the name SSID that is different from the other networks (in case such are present).

    3. Set fixed IP on client's side and on user's side.

    4. Hide or disable the 5Ghz network if it's not being used.

    5. Disable band steering feature.

    6. Disable CoIoT communication channel from the local web interface of the devices (if not used).

    After completing the steps above, please proceed to the next steps:

    We recommend you reset your device and include it with the steps below:

    Turn off your mobile data before inclusion and ensure that you connect the device to the 2.4Ghz network (have in mind that your network security settings, should be at least WPA2)

    How to add the device to account:

    1. Go to the WI-FI settings of your phone and connect to the Shelly network - shellyswitch-xxxxx

    2. Open the web browser and load this IP on the search bar - 192.168.33.1

    3. Go to Internet&Security tab and click on Wi-Fi Client Mode. There, you must enter the Name (SSID) and password for your WiFi network. (You can add them by DHCP or with Static IP out of the DHCP range). When you type them, press Connect.

    4. Go back to the Wi-Fi settings of your phone and connect to your home network.

    5. Open the Shelly Cloud application the tab for "Discovered Devices" will pop up, or from the right side burger menu, you can open "Discovered Devices" as well. Enter it, and you will see your Shelly with its ID.

    6. If you do not see the device in discovered devices, but you can reach it over IP in your network, then use the feature Add device by IP.

    7. Press on Click to add and type a name, select a room and a picture/icon, then press Add Device.

    8. You will be prompted if you want to connect your device to the Shelly cloud service.

    In case of any issues during this procedure, describe the error you are receiving or share a screenshot and provide us with the output of http://deviceip/status and http://deviceip/settings.

    (On "deviceIP" you have to place the actual IP of the unit. For example, if the IP of the device is 192.168.0.100 - you have to write in the browser http://192.168.0.100/status / http://192.168.0.100/settings and get the output in .txt or json file)

    If none of the above steps resolved the issue, please attach the invoice.PDF of the purchased product.

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