VPN/Proxy erkannt
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The prefusing of the Thermostat switch loop should be max. 8A (not 0.8A).
If you wore the Shelly contact in serie with the Thermostat, both Thermostat and Shelly must be on for the heater to operate , this would be the safest way, as long as the Thermostat works correct.
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Da musst du Minus drau schalten, nicht Plus, sonst funktioniert der Shelly SW Eingang nicht.
https://shelly-forum.com/index.php?atta…nklappe12v-png/
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They all continue to work in dumb mode, once a Shelly is installed and the hardwired switch is wired to Shellies SW input and Shellies O is wired to a lamp.
In any case, no matter if WIFI is available or not, the hardwied switch will still turn the light on and off.
Further it can be configured to reinitialize WIFI connection whenever it was lost, without influence to current switching state.
Further a back-up WIFI can be configured such that the Shelly would have a fallback opportunity.
Of course if a installed Shelly sends on/off commands via WIFI to a remote Shelly, this won't work without WIFI.
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Hmm, it's hard to guess then. Maybe someone else is coming up with an idea.
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One possibility would be to reset to factory default and configure it again.
Another would be to enter the two IP's, of a working one and that of the malfunctioning one in a Browser with /settings at the end of the adress and the compare the output.
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Wenn der erste Kanal erkannt wird, muss ja der zweite Kanal ebenfalls in der Auflistung erscheinen.
Beim Aufruf der IP-Adresse im Browser müssten ja auch beide Kanäle aufgelistet werden.
Die device ID müsste ja 25 enthalten und nicht 1 eines 1ers.
Ansonsten würde ich mal auf Werkseinstellungen gehen und den Shelly neu einbinden.
Oder mal die Ausgabe im Browser bei (IP des shellys)/status genauer anschauen.
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wenn er nicht als Jalousie konfiguriert wurde, müsste dieser ebenfalls, wie ein eigenständiger Shelly auftauchen.
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Der Schalterausgang geht beim Shelly auf den SW Eingang.
O vom Shelly geht auf die Lampe, sowie die Anzeigeleuchte im Schalter.
Wenn der Schalter einen Umschaltkontakt bietet, könnte die Anzeigeleuchte im Schalter auf den Schalterausgang geklemmt werden (NO) und NC auf den SW Eingang des Shellys. Dann müsste im Shelly der SW Eingang negiert werden (0 = Licht ein / 230V = Licht aus).
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Did you coonect the Live and Neutral to supply terminals as well?
The wire landed to SW of Shelly must be from same fuse Link or breaker which is used to feed the Shelly.
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Da der Shelly 1, aus Sicherheitsgründen nicht ohne zus. Relais mit 230V betrieben, aber der Kontakt mit Kleinspannung beaufschlagt werden kann, wäre es evtl. einfacher mit dem Shelly 1 die 230V Seite im PC mit dem Shelly zu betreiben. Und dann im BIOS versuchen einzustellen, dass der Rechner beim Zuschalten der Versorgungsspannung bootet.
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Easiest and most comfortable solution might to replace the Switches by Push buttons and even better would be to use two gang Push buttons which would allow to use one pair for on/off and the second one for darker/brighter.
Cheapest and least comfortable solution is to use the two installed switches, configuering the Dimmer in one Button mode. Then one Com Connection needs to be connected Phase (Life) wire, L1 and L2 of both switches need to be interconnected and from second Com there is a interconnection to SW1 or SW2 input of Dimmer needed.
The SW connection, needed in one Button mode, was changed once with a firmware update, if I am right, curently SW1 has to be used.
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Ich würde aus dem hohlen Bauch behaupten, dass er sich schwer tut mit dem Induktivanteil des Motors.
Shelly 1 probieren oder Relais (mit R/C Glied) /Halbleiterrelais verwenden zum schalten des Motors.
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Did you try with another phone?
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On Android?
What make of Smartphone?
I nvere noticed that, but I don't use it anylonger since I realised that the App must always be running in the background.
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Wenn B weiterhin Spannungsversorgung hat und rechts wieder 230V ausgibt, könnte es funktionieren.
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ohne genauer hingeschaut zu haben würde ich annehmen, dass im einen Fall, wo es länger dauert, dem Shelly sie Versorgungsspannung genommen wurde und er danach zuerst booten muss.
Wenn dem so ist, würde es evtl. helfen den Shelly so zu konfigurieren, dass er einschaltet, wenn die Spannung zugeschaltet wird.
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SW kann nur als Eingang verwendet werden.
O nur als Ausgang, wenn dieser schon belegt ist muss ein weiterer Shelly her, um etwas schalten zu können.
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I think this way it won't work, you would either have to use a more simple relay with two changeover contacts (RDW U1) or two Shelly 1 instead of the 2.5.
Here you can see a version with two Shelly 1 which would also work with Selly 2.5:
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Die SW Anschlüsse hab ich frei gelassen, wenn die genutzt werden sollen dann gegen Minus schalten.
Bei 12V musst du den Jumper noch umstecken! Dazu einfach mal ins Lexikon schauen:
https://shelly-forum.com/index.php?atta…haltung12v-png/
Loetauge
16. Dezember 2020 um 19:35
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Did you see that you have to connect + tn N and - to L in this case, if the Shelly is operated with 24VDC?
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Did you go trhu first steps when a Shelly is powered up for the first time and it builds its own WIFI to which you have to connect first, in order to integrate it into your WIFI?
After connecting to Shellies WIFI (by Smartphone with deactivated mobile internet connection) you have to open Shellies configuration webpage by entering the IP address 192.168.33.1 in your webbrowser.
Once you went thru this steps and entered the credidentials of your WIFI and saved the settings you can open the App and after a few seconds the Shelly should turn up as discovered device for further configuration.
Best is to add one by one and before the are built into your walls and are hardly accessible. A lot of users use an open end cable with plug on one end (be careful when doing that and always diconnect the plug first before you touch anything), such they can be configured and once everything works fine they can be transfered to their final location.