Too many broken Vintage A60 in 1 1/2 Years, 1st run

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  • I bought 4 pieces of shelly vintage a 60 when it was released. little by little the individual lamps were broken. it's getting really annoying, especially since it already costs money.

    I have always replaced the lamps (some guarantee), just to have 4 lamps above my dining table.

    Today another lamp broke and i have to buy another one. Something rattled inside the housing (reset didn't work and lamp was always offline)

    It would be nice to know if Shelly had any problems with the production of the first series? This is not normal.

    I have around 40 Philips Hue and INNR Lamps and not a single one died in the same time period! Also i have around 40 Shelly devices, i know how things work (reset, change lamp socket and so on)

    Best regards

  • David1212 24. September 2021 um 15:42

    Hat den Titel des Themas von „Too much broken Vintage A60 in 1 1/2 Years, 1st run“ zu „Too many broken Vintage A60 in 1 1/2 Years, 1st run“ geändert.
  • Thanks for sharing David,

    i had 2 A60 and 9 ST64... one A60 refused to work 3 weeks ago. i checked for visible breaks or other things, but found none. it couldn't be resetted. i bought a new one two weeks ago and i could implement it easy as usual. from the beginning the dimming feature wouldn't work flawless. as soon as you set it below 95% it always started to dim until it hits 0% and then flings back to the percentage set. it will do this continually each 20-30 seconds.

    i tried to flash different firmware versions (initial/old 1.5 up to the newest release) - it won't change a thing. maybe i got a faulty replacement - things happen, i know...

    additionally 4 of the 9ST64 broke down as well in the last two weeks. those shellys as well are plain dead. they won't respond to anything nor are they accepting factory reset.

    this leads to me having now here 6 dead one within a course of 2 weeks out. phew! def. no fun at all :-(

  • Hallo,

    von 8 Shelly Vintage A60, gekauft am 11.05.21 oder 26.12.20, sind inzwischen drei nicht mehr ansprechbar. Zwei habe ich reklamiert, danach ist die dritte kaputt gegangen.

    Ich werde nun aufhören die A60 zu kaufen, scheinbar ist das zwecklos. Die Shelly 1 und 2.5 funktionieren bisher unbeeindruckt.

    Normale LED Glühbirnen halten bei mir Jahre.

    Hello,

    of 8 Shelly Vintage A60, i bought at 11th May 21 or 26th December 20, are 3 now unresponsive. After i complained at the seller and got replacements for 2, the third went dead.

    Reset wont change anything.

    I will stop buying A60 now, it doesnt make sense. The shelly 1 and 2.5 are running without any issues.

    Normal LED bulbs are in use for years.

    Grüße, urgolf1974

    Regards, urgolf1974

  • Ich nutze täglich abends 1 Vintage in einer Stehlampe.

    Die erste <8 Mon. defekt, Reserve läuft seit ein paar Monaten.

    Immer bei 50-60% Helligkeit.

    Wenn die Reserve ausfällt, Alternative suchen?

    Die RGBW mag ich gar nicht...

    Es gibt ja auch dimmbare mit Filament WW

    VG Rolf

    (Wer einen Tippfehler findet, darf den gerne behalten :saint:)

  • Ich kann die Ausfälle nur bestätigen, eine A60 nach der anderen ausgefallen, fangen an zu blinken, werden dunkler, sind zwar über WLAN ansprechbar, aber zeigen keine Reaktion. Also ziemlicher Schrott für doch eine ganze Menge Geld. Zwei neue bestellt, eine davon dead on arrival, super Qualitätskontrolle. Aber immerhin ein Zettelchen mit QR Code. Und nach meinen Erfahrungen mit dem Shelly Shop lasse ich das mit den Garantieansprüchen gleich sein. Schade eigentlich. Die anderen Komponenten von Shelly funktionieren ja ganz gut, auch wenn die Software gewöhnungsbedürftig ist.

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